fikapanelen.blogg.se

Vi smakar och betygsätter alla läckerheter Sundsgymnasiet har att erbjuda!

Snöbrist, pizzabullar och en upprörd fikaentusiast

Kategori: Allmänt

Imorgon åker en av våra skribenter ner till ett snöfattigt St.Anton och lämnar mig ensam med bloggen här hemma. Så medans han matar korna i de gröna skidbackarna så får jag trösta mig med kaffe och kakor. Trevlig resa min vän! 

Dagens fika blev pizzabullar och kaffe, rookie-misstag. Kaffe och pizzabullar är ingen gjuten kombination, precis som att Colombia och Italien inte är det. Pizzabullarna tar mig till ett regnigt Milano där jag söker skydd i närmsta pizzeria, medan kaffet får mig vilja sitta i ett soligt Bogotá. Trots kontrasterna går det inte att förneka de fantastiska pizzabakelserna. De är ett underbart matigt alternativ för den som söker tröst då skolmaten sviker. Den smälta osten, den omsorgsfullt skurna skinkan och den lagom mjuka degen (inte helt olik min mage) väcker Milano-känslan hos en och kroppen skriker "Fantastico! Meraviglioso! La perfezione!". Pizzabullarna får, hör och häpna, FEM av fem kaffekoppar! 

Förövrigt är jag upprörd över valet av vinnare tidigare i veckan! Chokladbollen må vara god, men hur kan man ta miste på den kärlek kökspersonalen lagt bakom kanelbullarna? Jag är oerhört besviken över att de inköpta chokladbollarna blev vinnare och jag får medhåll av Didrik "Mr.D" Lindberg, som argt skriver på Twitter: "Det är inte ofta, men i denna frågan har ni faktiskt fel.. Kanelbullen är den oslagbara fikan"
 
Lillördag imorgon! Köp en fika vet jag! Trevlig kväll våra underbara fans!


 
 
Kommentera inlägget här: