fikapanelen.blogg.se

Vi smakar och betygsätter alla läckerheter Sundsgymnasiet har att erbjuda!

I huvudet på Adam Nässel - Gästinlägg

Kategori: Allmänt

Då var det dags för Nässel nummer två att gästa Fikapanelen.

Mitt namn är Adam Nässel och jag går tredje året på Sundsgymnasiet, Ekonomiprogrammet som inriktning.

För mig så är fikan på sunds en nödvändighet, en tid då jag får sätta mig i den lugna atmosfären som sunds cafeér andas. Det är en stund av lycka som jag får tillbringa, riktig kvalitetstid.

Jag tar mig alltid tiden, även när tiden inte finns, att köpa mig en kaffe och såklart en kanelbulle. Jag är ett stort fan av kanelbullen. Sunds kanelbullar är det något speciellt med. Kanske är det den hemliga ingrediensen som enbart vi Sundsare förstår och då talar jag såklart om SUNDSANDAN. Eller så är det Torbjörns passionerade sätt att förse caféet med kanelbullar som han har bakat sedan gryningen samma dag.

Till kanelbullen så är en kaffe det självklara valet om man ska hålla lågan uppe en hel skoldag. Ett annat alternativ till kaffet är också en iskall Coca Cola från kaféets kyl.

Kanelbulle Vs Chokladboll var veckans tema. Om jag ska utse en vinnare som kittlar mina smaklökar så väljer jag kanelbullen. Till denna dricker jag sunds kaffe som är som balsam för själen.

Det var allt från mig <3

/ Adam Nässel EK3B

 
Kommentera inlägget här: